× Главная Мои работы Как заказать Контакты
Иконы Спасителя Иконы Пресвятой Богородицы Иконы Ангелов - Небесных Сил Иконы Святых Иконы Святой Троицы Мерная икона Иконы венчальные Семейная икона Все мои работы

Святой образ - это свет другого мира

Святой образ - это свет другого мира.

Святой образ - это свет другого мира.

Канон на Рождество славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.  Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвлении телесе победное воспою пение.
Яко утро благолепно, Солнца предтекий, неплодныя прозябение проповедает яве Девы Рождество, всей ныне вселенней сияет концем просвещение благочестия и благодати.
Пророк Вышняго истинно наречешися, предъидеши бо пред лицем Христа,— вопиет тебе, сыну, Иоанне прехвальне, Духом Захария Пресвятым носим,— путь уготовати Зиждителю.
Глаголы Гавриила Захария слышав, вещания Божественнаго, явися непокорив, и молчанием осуждается, решится же внезапу от сего: глас бо родися Слова, Иоанн Предтеча.
Богородичен: Град Божий, Всецаря Богоприятное селение, сокровище честное, Богородице Пренепорочная, сохрани достояние Твое, присно восхваляющее Тя и чтущее верою Рождество Твое.

Другий канон, глас той же.

Песнь 1

Ирмос: Наставльшему древле Израиля, бежащаго от работы фараоновы, и в пустыни питавшему, поим Избавителю, Богу нашему, яко прославися.
Молчание старчо законнаго писания образ носит таин. Ибо, пришедши благодати, Моисей умолча: подобаше бо, премудрости сокровищу явльшуся, всем молчати.
В церкви кадящу священнику, Ангел предста свыше, вопия: странна рождества благовестие, приидох, тебе нося, старче: приимеши бо от неплодове рождения плод, Крестителя Христова.
Что удивился еси, старче? Что, не веруя, стоиши, глаголющему тебе сия? Ангел бо есть вещаяй, аще и образ носит человеч. Буди нем убо на время, даже до рождества Слова гласа.
Иже молчание Захариино, молчания положив образ закону написанному и тем показав ми покаяния проповедника зовуща, гласа вопиющаго подавает, неплодствующей сына.
О, преславных вещей Христова Предтечи! Иже, прежде пелен познав пленицы наша Разрешшаго и народы Освящша, днесь, от Елисавети родився, разрешает отцу глас.
Богородичен: Тя, Божие вместилище и мысленную лествицу, еюже сниде Бог и, воображся, наше убо существо на Небеса возведе, вси яко спасению Ходатаицу восхваляем.

Песнь 3

Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Владычне убо от Девы совершается рождение, но раба, любезна от старицы и неплодныя матере: в лепоту предтичет убо чудо чудеси.
Старица и неплоды Деву Матерь лобзает, познавши неложно Сея Рождество, яко разрешися соуз неплодства Божественным хотением.
Богородичен: Неискусобрачно Бога воплощенна рождши, страстей прилоги обуреваемаго мя утверди: несть бо, Пречистая, разве Тебе помощницы.
Ин
Ирмос: Утверждаяй гром и созидаяй дух, утверди мене, Господи, да Тя пою истинно и творю волю Твою, яко несть свят, яко Ты, Боже наш.
Елисаветь, прежде неплоды сущи, Христе, Церковь Твою проображаше, яже от язык, и, рождши преславно, паки показует многочадну неплоды явльшуюся иногда.
Пути убо исправль Господни, стезю проуготовав, покаяния же плоды показал еси человеком и жизненному научил еси пути, пророче и проповедниче Христов.
Елисаветь, днесь играющи, носит тя, Предтече, на объятиях состаревшихся и вопиет, хвалящися: несть свят, якоже Ты, Господи Боже наш.
Богородичен: Праотцев разрешила еси печаль, радость нам рождшая, Животодавца и Избавителя, Егоже, Пречистая Богородице, прилежно моли спастися стаду Твоему.
Седален, глас 8
Захариин глас светло разреши Словесе глас рождься, Предтеча, и закона неплодие всем показа, зовый: покайтеся, сущии на земли, се бо прииде и явися Иисус, вся хотя избавити от первыя клятвы, просвещая Крещением. Воистину чудо преславно!
Слава, глас 4
Якоже солнце светло, из чрева Елисавети возсия нам Захариин сын, и отчее разреши безгласие, и всем людем в дерзновении мнозе, исправите,— вопия,— путь Господень, ибо Той свободит и спасет к Нему притекающия. Егоже проповедал еси, Иоанне, моли спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен
Обновила еси, Чистая, Божественным Рождеством Твоим истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо и воздвигла еси вся от смерти к животу нетления. Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная, якоже прорекла еси.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Таин неизреченных предходит таинство новосечением законоположения естественнаго, болезни разрешение провозвещающи, исправление сея, Христе, и обожение.
Исаия от Отца Сыну пророчествова, воплотитися хотящему: Ангела земнородна равноангельна се Аз посылаю пред лицем Твоим, зовуща: слава, Христе, силе Твоей.
Служити, яко раб Владыце, родихся: на се бо приидох, Сего возвестити пришествие, яко да Девы Рождество предуверит, преславно неплодствующая старица прозябши.
Богородичен: Святая Богородица, в Нюже вселитися благоизволи, яко во благовонен дом, Слово Отчее Пребожественное, не растлеся утробою, ни поболе, ибо роди Еммануила, Бога и Человека.
Ин
Ирмос: Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.
Покаяние отверзеся твоим рождеством, Предтече и проповедниче. Ты бо един проповедал еси, взывая: покайтеся, Царство Небесное приближися.
Девство утверждается и целомудрие торжествует, пустыня веселится и мир празднует рождеством твоим, Предтече.
Елисаветь радуется, и Захария вещает паки: оба убо обновляются по старости Иоанновым абие гласом и просвещаются.
Богородичен: Неопалимую купину Тя законоположник зряще древле, Даниил же гору святую смотряше, едина Мати Дево, Владычице.

Песнь 5

Ирмос: Ныне востану, пророчески рече Бог, ныне прославлюся, ныне вознесуся, падшаго прием от Девы и к свету умному возносяй Моего Божества.
Земля израсти всеистинна проповедника, гласа, всем проповедающа языком Духа, Девы Сына, Правду, с Небесе на нас приничущую вещию телесною.
Положи Господь всеистинна светильника тя Христова, вся просвещающаго, едины одевающа враждующия Ему, яко ризою, в студ, неложно Божия Слова Сына проповедающа.
Веселится вся тварь твоим рождеством, Божественне: ты бо землен Ангел, Предтече, и Небесный человек показался еси, Небеснаго Бога провозвещая нам воплощенна.
Богородичен: От Тебе раждается от Отца Сый, с Тобою присно, Слово присносущное и нераздельное, яко Сын Единородный, и напоследок от Девы Тойже от Святаго воплощается Духа.
Ин
Ирмос: Возсияй ми, Господи, свет повелений Твоих, яко к Тебе дух мой утренюет и поет Тя: Ты бо еси Бог наш, и к Тебе прибегаю, Царю мира.
Звезду проуготовал еси, Правды Солнце, Крестителя Твоего Иоанна, от обещания рожденнаго днесь и рождшаго разрешша глас.
Не вещай, не сопротив глаголи, старче освященне, Гавриил бо глаголет ти, первый во Архангелех, Божия таинства и еже к нам Того снитие сказуя.
Старче, не неверуй, Бог бо обещавает, яко в старости родиши сына, егоже о рождестве мнози возрадуются, той бо приидет силою Илииною.
Пророче, проповедниче, Предтече, еже от неплоды прозябение, возвестителю покаяния, пустынное овча, Света светильниче, о всех моли, чтущих тя верно.
Богородичен: Яко дверь непроходиму, и купину неопалиму, и несекому гору, от неяже камень усечеся, Иже из Тебе воплощаемый, воспеваем, Владычице, Мати всех Творца.

Песнь 6

Ирмос: Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов, но, яко Бог, из глубины возведи живот мой, Многомилостиве.
Бога Слова познал еси, яко пророк, в матерней утробе, и, сея языка употребив, богословиши в темне чертозе, обожаемь Светом Неприступным.
Немолчно, яко глас вопиющаго, Избавителя мира, Крестителю, моля не престай душевное разрешити неплодие поющих твое рождество.
Богородичен: Неприступнаго Божества селение, Чистая, Твоя утроба явися, о Богородице, на нюже без боязни Небеснии чинове взирати не могут.
Ин
Ирмос: Буря мя помышлений, постигши, во глубину низвлачит мя безмерных грехов, но Ты, Управителю Благий, предварив, управи, яко пророка, и спаси мя.
Днесь пустынный гражданин Иоанн раждается, покаяния проповедник и благодати свидетель истинен, Предтеча Слова и Свету предсияющая звезда.
Днесь секира, исковавшися, посечение предлагает душам неплодия, и насаждает плоды добродетельныя, предыдет твердо в рождестве твоем, Предтече.
Возрадовася Иордан преславно и играет, научаяся, Иоанна слыша, от неплодна рождена чрева, море же ликует водными игрании.
Светильник, Света пришествие предтек, проповеда Агнца Божия, Спаса, свет возсиявшаго земли, естества же всего духовне преджрена.
Богородичен: Бездну милости рождшая, страстей моих бездну пучиною щедрот Твоих потопивши, тучу от души подаждь ми слез, Богородительнице Всенепорочная.
Кондак, глас 3
Прежде неплоды днесь Христова Предтечу раждает, и той есть исполнение всякаго пророчества: Егоже бо пророцы проповедаша, на Сего во Иордане руку положив, явися Божия Слова пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.
Икос
Восхвалим ныне Господня Предтечу, егоже священнику Елисаветь роди из ложесн неплодных, но не без семене: Христос бо един вместилище пройде непроходимо без семене. Иоанна неплоды роди, без мужа же сего не роди, Иисуса же, осенением Отца и Духа Божия, Дева роди Чистая. Но Безсеменному явися от неплодныя пророк и проповедник, вкупе и Предтеча.

Песнь 7

Ирмос: Юноши три в Вавилоне, веление мучителево на буйство преложше, посреде пламене вопияху: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Бяше первее во мраце всяко земнородных естество, о Предтече, но утро, вопия, явился еси: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Недуговавшее исцели естество все, славное от неплодныя твое рождество, научившее, Предтече, пети: благословен еси, Господи, Боже отец наших. Родился еси, Предтече, от неплодныя, прииде бо всеистинно, закону неплодствующу, благодать, Христу поющи: благословен еси, Господи, Боже отец наших. Богородичен: Дево Благословенная, моли о нас, молящих Тя, на Тя бо уповаем вси и Тебе вопием: Владычице, не презри рабов Твоих.
Ин
Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Захария, умолчав на время, возвести молчание писанием и, паки провещав, рождеством твоим, Предтече, Духа благодать возвещает преславно.
Церкви подобится неплоды безчадная, Елисаветь всечестная, яже первее убо сущи требами и скварами очернена, ныне же хвалящися и добротою и рождением.
Предтечи рождеством острится днесь секира духовная, еюже вся посекаются страстей взыграния, тайно же процветают плоды покаяния.
Яко ветхаго и новаго ходатая тя, Предтече, и стези исправляюща Христовы, очищающаго согрешений гумно духовною лопатою, почитаем, Иоанне.
Иже пред Солнцем текшаго, Христом Богом нашим, Иоанна славнаго, яко звезду, Предтечу и покаяния проповедника воспоем вси, от неплодныя прошедшаго.
Богородичен: Во чрево Твое, Дево, безсеменно всельшася, и рождшася за неизреченное и конечное смирение, и нас ради Обнищавшаго о всех молити не престай, Богородице.

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.
Законоположник раб бяше Моисей, Иисус же — Бог Завета Новаго, ныне же обоих Предтеча поет, яко ходатай: вся дела, благословите Господня Господа.
От пуста чрева горлица прииде, яко богосажденная дубрава, ныне принесе Церкви Предтечу Христова и воспевает: вся дела, благословите Господня Господа.
Богоноснии людие, язык свят, горлице Христовей уподобитеся и медоточно воспойте, в целомудрии живуще: вся дела, благословите Господня Господа.
Троичен: Тричисленным светом озаряеми, Несозданное Единое Божество, немолчными усты православно вопиюще, почтим: вся дела, благословите Господня Господа. Ин
Ирмос: Всяческая, Владыко, премудростию Твоею составил еси, земли же паки утвердил еси, якоже веси, дно, основанием водрузивый на водах безмерных. Тем вси вопием, воспевающе: благословите, дела Господня, непрестанно Господа.
Познал еси, Предтече, Емуже поклонился еси прежде рождества и прежде пелен твоих, Христа Жизнодавца, и взыграньми показал еси Сего, Господа Твоего нарек, взаим взем матерний язык к пению Христа, Бога нашего.
Концы днесь вселенстии предпразднуют, радуются Ангели и дуси праведных, живущии веселятся, умершии же паки, Иоанну рождшуся, приемше им проповедь всех Спаса Господа.
Подобяся днесь Иоанну, Иордан мокрыми быстринами играше преславно, слыша раждаема равноангельнаго житием от старицы неплодны, исправляющаго пути и стези Господни и мир крестившаго.
Начерта днесь Захария на дсце имя богонареченное пророка и Предтечи, молча же воззва: Иоанн да наречется рождейся мне на старость. Подобно есть от обещания рождшемуся странное звание.
Богородичен: Крепко утешение и непостыдну надежду, стену необориму и Божественно предстательство людие Твои имут Тя, иже Тя славят, Дево, и, спасаеми, зовут прилежно: благословите, вся дела Господня, непрестанно Господа.

Песнь 9

Ирмос: Сокровенное Божие неизреченное в Тебе совершается явственное таинство, Дево Пречистая, ибо Бог из Тебе воплотися за милосердие. Темже Тя яко Богородицу величаем.
Се глас Предтечи неплодным и пустым предста сердцам вопиющ: путь Христов ныне уготовите, яко во славе грядет, Емуже повинующеся, величаем.
Якоже древле Духом Пресвятым яве проповедал еси Сына, Предтече, Агнца Божия, мира вземлющаго грехи, стаду твоему согрешений разрешение испроси.
Троичен: Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную, православно поюще, вернии, прославим, богодетельне нас озаряющую и светлостьми незаходимаго света исполняющую души наша.
Богородичен: Всеми владычествующая творении, людем Твоим даруй победу одоления, непокориваго подложи под нозе воинству: да Тя яко Богородицу величаем.
Ин
Ирмос: Яко сотвори Мне величия Сильный, и свято Имя Его, и милость Его в род и род боящимся Его.
В тебе великое се и преславное Бог сотвори знамение, священниче: по старости бо сына и по умерщвлении удов раждаеши Предтечу.
Да слышат неплоды и да воспоют Бога, се бо Елисаветь вопиет: по старости сына и по умерщвлении удов раждаю Предтечу.
Веселися, Захарие, и радуйся ныне о Бозе: се бо Елисаветь сосцы питает по старости сына и по умерщвлении удов раждает Предтечу.
Слава Давшему неплодней по старости плод, старцу и пророку сына, готовяща Ему люди совершенны, Божественнаго Предтечу.
Богородичен: В Тя вселився, Иже в недрех сый Отеческих родися без страсти и тли и приведе нас за милосердие Отцу и Божественному Духу.
Светилен
Предтечево днесь радостотворное рождение сетование решит отча безгласия и рождшия неплодство, возвещает же настоящую радость и веселие. Темже и вся тварь светло тое празднует.